غرق شدن کودک ۸ ساله مشهدی در استخر گلخانه زمین لرزه در میمند فارس (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) حریق خودرو پژو ۲۰۶ و تلاش آتش نشانان برای پیشگیری از انفجار +تصاویر(۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تهران از فردا (۱۵ خرداد) بارانی می‌شود اعضای باند حرفه‌ای که کارشان «مختومه کردن پرونده‌ها» بود راهی زندان شدند| همدستی سه کارمند دادگستری با تبهکاران! غم‌های بزرگ چه بلایی بر سر تیروئید ما می‌آورند؟ جاده چالوس به کرج مسدود شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) پیش بینی وزش باد به عنوان پدیده غالب در خراسان رضوی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدها و نبایدهای طب سنتی درباره نوشیدن آب در روزهای گرم سال+ اینفوگرافی نکات مهمی که باید درباره واکسن «پنوموکوک» بدانید کشف بیش از ١۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟ آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی | چرا همسان سازی حقوق برای تمام بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟ «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) خاطرات شنیدنی پزشک امام(ره) از توجه ایشان به توصیه پزشکان بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند
سرخط خبرها

۴۹۰ نفر در تهران در دی ماه دچار گاز گرفتگی شدند

  • کد خبر: ۱۴۶۷۵۵
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
۴۹۰ نفر در تهران در دی ماه دچار گاز گرفتگی شدند
مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از مسمومیت ۴۹۰ نفر درپی استنشاق گاز سمی منوکسید کربن در تهران طی دی ماه امسال خبر داد و گفت که ۱۴ نفر نیز به دلیل گاز گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شروین تبریزی در این‌باره گفت:‌ آمارهای قطعی مربوط به مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود، اما آنچه در ماموریت‌های اورژانس در دی ماه به ثبت رسیده، حاکی از مسمومیت ۴۹۰ نفر و مرگ ۱۴ نفر درپی مسمومیت با منوکسیدکربن یا همان گازگرفتگی است.

وی با بیان اینکه این آمار زنگ خطر افزایش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را افزایش داده است، گفت: در روز اول بهمن ماه نیز متاسفانه دو شهروند ۱۱ و ۴۰ ساله در محله تهرانپارس به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند. موضوعی که نشان می‌دهد همزمان با کاهش دما لازم است نحوه صحیح استفاده از لوازم گرمایشی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

تبریزی درباره علائم شایع مسمومیت با گاز منوکسید کربن نیز گفت: سردرد به عنوان شایع‌ترین علامت این نوع مسمومیت شناخته می‌شود؛ سایر علائم شامل بی‌حالی، سرگیجه، تهوع، کاهش هوشیاری و تشنج از دیگر علائم شایع این مسمومیت هستند؛ علائم مسمومیت با این گاز اغلب با بیماری آنفلوانزا و سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود ولی تفاوت آن با آنفلوانزا این است که در مسمومیت، تب و بزرگی غدد لنفاوی رخ نمی‌دهد.

منبع: ایسنا

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->